7 beneficii ale consumului de curmale. Mănâncă trei curmale pe zi și vei observa îmbunătățirea

Mananca 3 curmale pe zi si vei observa ca ti se imbunatateste starea organismului. De ce sunt asa benefice curmalele?

Arabii deșertului au o deosebită apreciere pentru aceste fructe, considerând curmalele drept „sursă vieții”. Nu numai că curmalul îi oferă călătorului fructele sale hrănitoare, ci îi oferă și o băutură dulce (dacă montează un robinet în trunchiul copacului).

În plus, curmalul oferă și fibre textile pentru confecționarea hainelor și funiilor, precum și umbră răcoroasă care să-l protejeze de razele arzătoare ale soarelui.

Curmalele sunt printre fructele cele mai bogate în energie: 100 grame, cam 10 curmale, oferind 275 de calorii, ceea ce reprezintă 11% din nevoia zilnică de energie pentru un bărbat adult angajat într-o activitate fizică de intensitate medie.

Curmalele sunt de asemenea o sursă excelentă de fibre alimentare. Acestea conțin nu mai puțin de 15 minerale, inclusiv seleniu (un antioxidant puternic care este vital pentru buna funcționare a sistemului imunitar).

Beneficiile numeroase oferite de curmale au făcut din acestea unul dintre cele mai bune ingrediente pentru dezvoltarea musculaturii.

Beneficiile consumului de curmale

1. Constipație – Curmalele sunt adesea descrise ca fiind un aliment laxativ. Din această cauză acestea sunt consumate frecvent de persoanele care suferă de constipație. Pentru efecte optime este recomandat să țineți curmalele în apă peste noapte. Curmalele sunt o sursă foarte bună de fibre alimentare – atât fibre solubile, cât și fibre insolubile – ceea ce promovează o digestie sănătoasă și tranzitul confortabil al alimentelor de-a lungul tractului digestiv, ceea ce diminuează simptomele constipației.curmale uscate

2. Boli respiratorii – Curmalele sunt folosite în mod tradițional pentru a calma tusea uscată și pentru a lupta împotriva bronșitelor.
S-a dovedit că aceste fructe au un efect calmant asupra mucoasei tractului bronșic, având proprietăți antitusive. Acest fapt se datorează, posibil, cantității de zaharuri pe care o conțin, precum și altor componente care nu au fost încă identificate.

3. Insuficiență renală – Curmale sunt pe de-o parte sărace în proteine, iar pe de altă parte acestea sunt o sursă excelentă de energie. Consumul de curmale este este util atunci când este nevoie să se limiteze aportul de proteine. Insuficiența renală este un astfel de caz.

4. Oboseală și slăbiciune – Datorită bogăției de zaharuri, vitamine și minerale (inclusiv fier, magneziu, potasiu, cupru, mangan, seleniu), ele sunt benefice îndeosebi pentru adolescenți, atleți și femeile însărcinate sau cele care alăptează. Datorită efectului lor revigorant și a aportului ridicat de energie, precum și a aportului de fier, curmalele sunt utile în cazuri de oboseală sau de slăbiciune, indiferent de vârstă.

5. Diaree – Curmalele sunt o sursă bogată de potasiu, un element care are un rol important în controlul diareei. Acestea sunt ușor de digerat, ceea ce este de ajutor în atenuarea caracterul imprevizibil al diareei cronice. Fibrele solubile conținute în curmale contribuie, de asemenea, la ușurarea simptomelor diareei, ajutând la o mai bună funcționare a sistemul responsabil de eliminarea deșeurilor din organism.

6. Ochi – Vitaminele din complexul de vitamine B, precum și carotenele luteină și zeaxantină, se absorb în retină, ajutând asftel funcțiile de filtrare a luminii și oferind protecție împotriva degenerării maculare.

7. Atac cerebral – După evaluarea a 7 studii (care au documentat 6477 de cazuri ale atacului cerebral și care au inclus 241378 de participanți eligibili pentra a fi incluși în meta-analiză) cercetătorii au observat o asociere inversă modestă, însă semnificativă din punct de vedere statistic, între consumul de magneziu și riscul de atac cerebral. O creștere a aportului de magneziu cu 100 mg a fost asociată cu reducerea riscului de atac cerebral cu 8%. Curmalele sunt o sursă bogată de magneziu, fiind astfel de ajutor în reducerea riscului de producere a atacului cerebral.

 

Sursa: 5fructe