A Urcat Extrem De Emotionat Pe Scena Si A Inceput Sa Cante

Respiratia este punctul de legatură între corp şi minte. Dacă poţi să-ţi controlezi respiraţia în orice moment, în orice situaţie, atunci poţi să controlezi orice, spune dr. Hedi Hoka, psiholog cu peste zece ani de experienţă în dezvoltare personală, care ne dă sfaturi preţioase despre combaterea stresului.

Cu cât înveţi să respiri corect, cu atât vei reuşi să controlezi răspunsul pe care-l ai la stres. Una dintre cele mai eficiente respiraţii pentru a reduce tensiunea nervoasă este cea alternativă pe câte o nară.

Aerul circulă alternativ între cele două nări. Inspiri adânc de dreapta, expiri pe stânga. Nara dreaptă reprezintă o energie dinamică, iar cea stângă este mai pasivă. Secretul?

Alternanţa respiraţiei între cele două nări te ajută să îţi regăseşti calmul, ne învaţă dr. Hedi Hoka, care lansează în acest weekend cartea “Iubesc să fiu femeie – Ghidul femeii de nota 10” (Editura All). Cartea conţine exerciţii validate şi abordează subiecte tabu într-un limbaj uşor de înţeles şi practice.

“Tot mai multe femei de carieră au probleme cu stările depresive ori cu anxietatea. Acestea pot şi trebuie să fie depăşite. Secretul este foarte simplu.

Cu cât înveţi să trăieşti în prezent, cu atât vei fi o persoană mai echilibrată, plină de energie şi resurse.

Trecutul şi viitorul sunt locurile unde stresul, depresia, vinovăţia, anxietatea şi-au făcut culcuşul.

Poate că sună ciudat, dar este bine să încetăm să ne mai îngrijorăm pentru ceea ce se va întâmpla în viitor. Nu-l putem controla, iar efortul pe care îl depunem este în zadar.

Dacă trecutul nu ne dă pace şi avem tendinţa să reanalizâm tot timpul, riscăm să rămânem blocaţi.

Trecutul, oricât de mult dorim, nu se mai poate schimba. Dar putem să facem pace cu el”, spune psihologul, care ne mai îndeamnă să ne concentrăm mai mult pe lucrurile pozitive din viaţa noastră. Faptul că suntem sănătoşi, că ne trezim în fiecare zi, că ne putem deplasa, că avem prieteni, că cineva ne iubeşte sunt lucruri atât de importante.

Stresul nu există. Există doar gânduri stresante. Aşa că, atunci când te simţi stresat, scrie pe o foaie de hârtie tot ceea ce te streseazî. Gândurile stresante scrise pe hârtie sunt ca şi cum le-ai scoate din cap. Şi, în acelaşi timp, încearcă exerciţiul de respiraţie. Iată cum se face, în 5 paşi:

1. Pune degetul arătător şi pe cel mijlociu între spâncene.

2. Îndoaie celelalte degete pe părţile laterale ale nasului. Degetul mare pe o parte, celelalte (inelar şi mic) pe cealaltă parte.

3. Când inspiri pe nara dreaptă, blochează nara stângă cu degetele îndoite. Şi invers.

4. Nu uita să ţii apăsat degetul arătător şi pe cel mijlociu între spâncene.

5. Respiră de câte 10 ori pe o nară şi 10 pe cealaltă.