Alimentul care înlătură colesterolul, curăță sângele, prelungește viața și previne diabetul. Este plin de vitamine și minerale

Susanul. Semințele de susan sunt unice ca structură chimică. Ele sunt pline de nutrienți, minerale, antioxidanți și vitamine, ceea ce le conferă un gust excelent: sunt delicioase, aromate și crocante.

Semințele de susan au în compoziție: 5% apă, 50% grăsimi, 25% carbohidrați, 20 % de proteine și aminoacizi esențiali ( conțin cu 50% mai multe proteine decât carnea) și datorită proteinelor de calitate conținute și a aminoacizilor, sunt recomandate copiilor aflați în creștere. Sunt foarte bogate în calciu, iar laptele de susan înlocuiește cu succes laptele animal, menționează Doctorul Zilei.

Semințele de susan sunt și niște surse incredibile de minerale esențiale:

  • fier
  • calciu
  • magneziu
  • zinc
  • seleniu
  • cupru
  • potasiu
  • fosfor

Conținutul în vitamine: complexul de vitamine B (B1, B2, B3, B5, B6, cu excepția vitaminei B12 și a acidului folic), vitamina A, vitamina C și vitamina E. În plus, ele conțin două substanțe unice ce aparțin unui grup special de fibre denumite lignani care contribuie, în mare măsură, la abilitățile curative ale seminţelor de susan.
Merită subliniată prezența în semințele de susan a acidului oleic care înlătură colesterolul rău din corp și curăță sângele și a acidului linoleic (omega 3), doi compuși cu proprietăți de protecție a inimii și a sistemului vascular. Deci, au un conținut scăzut de colesterol și sodiu.

Utilizat în gastronomie și în medicina tradițională

De bază sunt semințele albe (până la galben), negre și roșiatice (de fapt de la roşu la albastru, violet) în funcție de conținutul nutritiv.

Susanul alb este utilizat pentru  tratamentul lipsei de calciu, fiind bogat în calciu și magneziu (foarte folositor copiilor  și femeilor la menopauză), dar și în lecitină (foarte util pentru vârsta a treia în special pentru pierderea memoriei).

Susanul roșu este utilizat pentru deficiența de fier (anemii).

Susanul negru este mai bogat în nutrienți decât celelalte fiind sursa celui mai bun ulei pentru scopuri vindecătoare. Este dulce și cu aroma de nucă. El  60% grăsimi folositoare sănătății alături de lecitină, calciu, vitamina E, și este o sursă eficientă de calciu, de cantități mari de proteine, fier și magneziu.

În prezent, în lume, susanul este cultivat în India, Myanmar și China, iar în Europa, în Grecia și sudul Italiei.

În Orientul Mijlociu semințele de susan sunt utilizate de câteva mii de ani în medicina tradițională, dar și în gastronomie.

Au proprietăţi nutritive, preventive și curative incredibile

Produsele obținute din prelucrarea semințelor de susan sunt extrem de gustoase și consistente:

  • uleiul de susan
  • tahini (pasta de susan care este bogată în acizi grași nesaturați)
  • halva (derivat din tahini)
  • gomasio
%d blogeri au apreciat: