Acest roman realizeaza niste picturi foarte deosebite. Mai rar asa ceva

Daca ar fi sa dam o definitie picturii murale am putea spune ca aceasta reprezinta orice opera de arta de mari dimensiuni care este direct aplicata pe un perete, sau o pictura realizata direct pe perete, incorporand armonios toate elementele arhitecturale.

Pictura murala – scurta istorie: Dupa cum am afirmat si in randurile anterioare, pictura murala dateaza inca din cele mai vechi timpuri, mai precis din paleolitic. Cea mai veche pictura murala a fost descoperita in sudul Frantei in pestera Chauvet Cave din regiunea Ardèche, si dateaza din jurul anului 30000 i.Hr, fiind descoperita in anul 1994.

Pe langa acestea, au mai fost descoperite numeroase picturi murale antice in mormintele egiptene. In jurul anului 3000 i.Hr, artistii egipteni incepusera sa picteze peretii mormintelor infatisand scene de razboi, de vanatoare sau din timpul unor ceremonii importante. Incepand cu anul 1700 i.Hr, picturile murale devin o parte importanta a culturii asiatice.

Tot in anul 1700 i.Hr incepe sa fie folosita fresca ca parte importanta a artei minoice. Arta minoica este inspirata in mare parte de natura, iar fresca reprezinta o pictura murala realizata pe un perete proaspat tencuit astfel incat culoarea se imbina armonios in tencuiala proaspata, acest tip de pictura murala conservandu-se pentru o perioada mai indelungata. Numeroase informatii referitoare la picturile murale din Grecia antica se regasesc si in operele literare.

In momentul aparitiei picturilor murale, legatura acestora cu religia era una foarte stransa. Cele mai multe picturi murale cultivau simboluri religioase, intruchipand figuri ale zeitatilor, dar si alte scene religioase. Incepand cu secolul al IV-lea, crestinii au inceput sa isi decoreze peretii mormintelor cu simboluri si scene religioase.

Tot incepand cu secolul al IV-lea mozaicul a devenit o foarte apreciata tehnica a picturii murale, caracterizand Europa pana in jurul secolului al XIII-lea. In Evul Mediu, picturile murale cu teme religioase au caracterizat bisericile si catedralele, mai ales ca biserica a devenit cea mai mare putere, dirijand domeniul politic, social si cultural.

In special arta bizantina s-a axat pe mozaic ca tehnica a picturii murale. Principalele centre artistice caracteristice acestei tehnici se aflau in Ravenna si in Constantinopol. Operele artistilor vremii au influentat aproape orice forma de exprimare artistica specifica Europei Medievale. In jurul secolului al XIV-lea, popularitatea mozaicului incepe sa scada considerabil din cauza faptului ca fresca a redevenit principala forma de pictura murala, reprezentantul de seama al acelei perioade fiind Simone Martini.

Daca mozaicul era caracterizat prin platitudine, fresca era menita sa confere adancime imaginii, fapt demonstrat de numeroasele picturi care se pot regasi in catedralele si bisericile medievale. Un alt pictor de seama al acestei perioade, ale carui opera de arta au revolutionat pictura murala este Giotto.

Stilul sau artistic a fost atat de apreciat incat si artisti ai perioadei renascentiste de inceput au fost infleuntati de acesta. Secolul al XVII-lea este echivalentul perioadei baroc in pictura murala, aceasta caracterizandu-se prin decoratiuni interesante si picturi murale aplicate.