Cum prăjiți ficatul, ca să fie suculent, gustos și moale – Toate secretele de preparare ale ficatului

Trebuie sa acordati o atentie deosebita la prajirea ficatului. Cu cat veti praji ficatul mai putin timp, cu atat mai gustos si moale va fi.

Gatiti ficatul timp de 2-3 minute si veti obtine o mancare delicioasa si aromata, care va fi pe placul tuturor. Folositi cateva ingrediente ieftine si preparati un pranz gustos si apetisant pentru toata familia!

Ingrediente: 500 g de ficat (de vita, porc sau pui), 1-2 cepe, 1 lingurita de sare, 5-6 linguri de faina, ulei pentru prajit. Mod de preparare: Curatati ceapa si taiati-o rondele de grosime medie. Desfaceti rondelele, asezati-le intr-o tigaie cu ulei si puneti tigaia la foc.

Spalati si uscati ficatul cu un prosop de hartie, taiati-l felii subtiri cu grosimea de aproximativ 1 cm. Scoateti canalele. Amestecati faina cu sare.

Treceti ficatul prin amestecul de faina, scuturati usor excesul de faina si puneti-l in tigaia incinsa cu ceapa. Reduceti focul la mediu si mai adaugati ulei, daca este necesar. Intoarceti ficatul pe cealalta parte dupa 1-1.5 minute.

Ficatul se prajeste pe rondelele de ceapa, de aceea nu se arde si se imbiba cu arome delicioase. Prajiti ficatul pana va fi gata (pana nu va mai avea sange), amestecati-l cu ceapa si gatiti timp de 15-20 de secunde. Ficatul prajit este gata. Acesta este gingas, suculent si foarte moale.

Iată ce beneficii poţi avea dacă vei include în alimentaţia ta ficateii de pui

Previne anemia şi îmbunătăţeşte vederea – Ficatul de pui este o sursă grozavă de vitamina A. Acesta este şi motivul pentru care acest aliment este recomandat persoanelor care au probleme cu vederea. În plus, ficatul de pui conţine o cantitate mare de vitamina B12, care ajută la producerea globulelor roşii, dar şi în prevenirea anemiei.

Diminuează apariţia cancerului de colon – Ficatul de pui are în compoziţie şi acid folic. Acesta este recomandat în alimentaţiei femeilor tinere, care folosesc anticoncepţionale.

Diminuează riscul apariţiei cancerului colului uterin. Un alt aspect important, ficatul de pui mai conţine şi seleniu. Astfel, persoanele care consumă acest aliment frecvent îşi menţin tiroida sănătoasă.

Te scapă de stres – Ficatul de pui te protejează de stres, îți întăreşte sistemul imunitar și, datorită niacinei, vitamina B3, din compoziția lui, previne și o afecţiune gravă: pelagra.

Vorbim de o boală care are numeroase simptome precum diareea, inflamarea mucoaselor şi a pielii care capătă aspect de solzi. Carnea de pui si tonul sunt principalele surse de niacină.

 

Sursa