Cum să mănânci sănătos atunci când nu ai timp. 4 sfaturi utile

Foarte multă lume îmi spune și pe bună dreptate că a mânca sănătos necesită foarte mult timp. Și câteodată așa pare. Secolul vitezei ne-a pus și pe noi în viteză și ca să le facem pe toate avem tendința naturală de a pune pe pilot automat cât mai multe activități, mentioneaza Doc.ro

Alimentația, una dintre ele, și discuțiile despre ce e și ce nu e sănătos ne fac să credem că totul e foarte complicat. În fapt, nu e nevoie să investești foarte mult timp într-un stil de viață sănătos. În plus, vine cu o mulțime de beneficii:

  • Îți menții greutatea.
  • Ai energie pentru tot ce ți-ai propus să faci fără ajutor din partea cofeinei.
  • Ai un somn mai profund.
  • Te bucuri de claritate mentală.
  • Arăți și te simți excelent!

Uite 4 obiceiuri pe care le poți adopta imediat și care te pot ajuta să mănânci mai sănătos fără să pierzi mult timp:

Mănâncă același mic dejun în fiecare zi

Găsește un mic dejun care îți place și ține-te de el. În felul acesta ai mereu ingrediente sănătoase la îndemână și nu-ți consumi energia gândindu-te ce vei mânca în fiecare dimineață.

Poți alege:

  • o budincă de chia cu ciocolată pe care o prepari cu o seară înainte (tot ce ai de făcut este să amesteci 3-4 linguri de chia, 1 linguriță de cacao, 2 lingurițe de pudră de roșcove și 1 linguriță de miere în 300 ml lapte vegetal și să o pui în frigider),
  • o salată din fructele tale preferate
  • lapte de migdale cu musli făcut din fulgi de ovăz, fructe uscate și semințe de in.

Laptele de migdale, caju sau orice altă nucă se face foarte simplu: pune 100 g nuci hidratate peste noapte si 1 litru de apa in blender și mixeaza 2-3 minute (5 minute daca blenderul are o putere mai mica de 600W). Pentru rețeta de budincă de chia sau cereale nu e necesar să-l strecori ceea ce-ți salvează destul de mult timp.

Alege-ți o zi în care să-ți pregătești câteva mese

E foarte adevărat că un stil de viață sănătos presupune mâncare proaspătă. Și totuși există preparate pe care le poți pregăti în avans ca să-ți ușurezi munca din timpul săptămânii.

În fiecare duminică ai putea să:

  • pregătești 2 dressing-uri pentru salată în cantități mai mari;
  • fierbi câte 100 g de quinoa, fasole neagră și linte;
  • pregătești un hummus;
  • cumperi legume și verdețuri de sezon.

În felul acesta îți poți lua oricând la pachet verdețuri și legume pe care să le transformi într-o salată delicioasă, iar seara când ajungi acasă obosit ai deja câteva variante de cină rapidă și sănătoasă.

Bea un smoothie verde în fiecare zi

Smoothie-urile verzi sunt pline de nutrienți și antioxidanți și le poți ține la tine toată ziua dacă le pui într-o sticlă care se închide ermetic.

Una dintre cele mai simple rețete de smoothie-uri verzi e următoarea: o mână de pătrunjel proaspăt, ½ banană, 1 portocală, 1 kiwi și 2-300 ml apă. Dacă îl dorești mai lichid mai adaugi apă.

Mâncatul sănătos nu e deloc complicat și nici nu consumă timp. Ai nevoie doar de câteva momente în care să-ți planifici săptămâna și de puțină concentrare pe acest subiect. Adoptă pașii de mai sus și vei vedea cât de bine te simți.