Deficiențele nutrienților care își arată semnele pe față și corp (și cum se depistează )

Dacă am mâncat cu toții dieta perfectă și am avut cele cinci porții de fructe și legume organice, este foarte puțin probabil să suferim de deficiențe nutritive.

Totuși, acest lucru nu se întâmplă, în general, pentru că lucrurile stau în cale. Adesea este greu pentru unii să încorporeze cinci porții în dieta lor și să mănânce din punct de vedere organic este costisitor.

Există chiar și o discuție pe care ar trebui să o mâncăm de fapt zece porții de fructe și legume pe zi.

Deci, este sigur să presupunem că, probabil, toți lipsesc niște vitamine și minerale, iar luarea unui multivitamin bun nu va face nici un rău. Cu toate acestea, există unele deficiențe de nutrienți pe care ar trebui să le cunoaștem și semnele pe care trebuie să le avem în vedere.

Mai jos sunt câteva dintre cele mai importante vitamine și minerale pe care trebuie să le asigurăm că primim destule:

1. B12

Această vitamină provine doar din surse animale și atât de frecvent, vegetarienii ca mine vor lipsi în acest caz. Un semn comun al acestei deficiențe este un ten palid, dar puteți, de asemenea, să vă verificați limba și să vedeți dacă este netedă. O limbă greoaie este normală, o limbă netedă este, de asemenea, un semn pe care îl lipsește în B12.

Unde se găsește: pește sălbatic prins (nu este cultivat), crustacee, păsări ecologice și ouă. Pentru vegetarieni și vegani, un supliment bun va fi suficient pentru o doză de 50 mcg pe zi.

2. B7

Interesant este faptul că această vitamină este găsită într-o gamă largă de alimente, inclusiv conopidă, gălbenuș de ou, dar nu și albe și cele mai multe ciuperci. Semnele pe care le poate fi B7 deficitare sunt matreata, pielea uscata si parul fragil, precum si pierderea parului.

Ciudatele albușuri de ou pot interfera cu modul în care corpul absoarbe B7, așa că, dacă sunteți deficitar, rămâneți la gălbenuș acum. Această vitamină este cunoscută cel mai bine pentru întărirea părului și a unghiilor, deci este o vitamină importantă pentru organism.

3. Iod

Dacă ați observat creștere în greutate nenaturală, ochi și picioare umflate, piele uscată și unghii fragile, ați putea fi lipsiți de iod. Iodul este cu adevărat esențial pentru organism, deoarece este folosit pentru a produce hormoni.

Există destul de puține surse de iod, inclusiv sare de masă, pește de apă sărată și legume cu apă de mare, cum ar fi nori utilizate mult în bucătăria japoneză. Cu isteria în masă cu privire la adăugarea unei cantități prea mari de sare în dieta ta, mulți oameni au devenit deficit de iod, o mică sare nu vă va face rău.

4. Fier

Un simptom obișnuit de a fi scăzut în fier este oboseala. Interiorul buzelor, gingiilor și pleoapelor va fi, de asemenea, mai palid decât normal dacă aveți deficit de fier. Fierul este esențial pentru transportul oxigenului în sângele țesuturilor.

Puteți găsi fier în spanac, fasole uscată, pește și carne roșie. Este recomandabil să luați un supliment de 8 mg zilnic dacă nu mâncați suficient de oricare dintre sursele menționate. Femeile gravide trebuie, de asemenea, să păstreze un ochi asupra nivelului de fier.

5. Vitamina C

Dacă ați observat vreodată că gingiile vă sângerau după curățarea dinților, nu doriți să o ignorați, deoarece ar putea însemna o deficiență a vitaminei C.

O lipsă severă de vitamina C în organism poate duce la scorbut (cu toții am învățat despre acest lucru în lecțiile de istorie cu pirații pe mare fără a avea fructe sau legume timp de luni întregi).

Vitamina C este cunoscută pentru a ajuta la stimularea sistemului imunitar, mulți oameni îl iau în mod regulat și iau în plus când simt o răceală care vine. Există o mulțime de surse de vitamina C, inclusiv mango, căpșuni, pepene verde, ardei roșu, fructe citrice și fructe de pădure.

Pentru a evita aceste deficiențe nutritive, merită să vă ridicați fructele și legumele proaspete.

Chiar dacă nu vă puteți permite organice, este întotdeauna sănătos să mănânci cât mai multe fructe și legume cât poți.

Dacă nu, merită să investești într-un multivitamin bun, deoarece este surprinzător cât de mult corpul nostru se bazează pe aceste vitamine și minerale cheie.