Doza zilnică ideală de MORCOVI cu efecte excepționale în COLESTEROL şi TRIGLICERIDE mărite

Colesterolul mărit reprezintă o cauză principală a deceselor provocate de bolile cardiovasculare, hipertensiune arterială, ateroscleroză, accidente cerebrale sau coronariene. Adoptarea unei diete sănătoase, cu un regim alimentar controlat, poate preveni o colesterolemie ridicată.

O hrană sănătoasă înseamnă o reducere a nivelului colesterolului „rău“ şi implicit o diminuare a riscului bolilor cardiovasculare. Morcovul se numără şi el printre alimentele recomandate în meniul celor cu colesterol şi trigliceride mărite:

Morcovul scade colesterolul ‘’rău’’ Potrivit unui studiu realizat de un institut al Departamentului Guvernamental pentru Agricultură al Statelor Unite, doar doi morcovi cruzi consumaţi zilnic ajută la scăderea valorilor colesterolului negativ (LDL) cu 10-20%. Motivul: morcovul este foarte bogat în fibre alimentare, blocând, atunci când este consumat împreună cu alte alimente, asimilarea grăsimilor saturate şi a colesterolului.

De asemenea, efectul celulozei conţinute de morcov asupra nivelului trigliceridelor din sânge este unul uimitor, studii de medicină experimentală indicând o scădere a valorii acestora cu 17,3 – 33,5%, după doar 30 de zile de tratament cu morcov crud. Se consumă aşadar, 2 morcovi cruzi pe zi, în cură de 30 de zile. După o pauză de 2 săptămâni, cura se poate relua. Morcovii cruzi, consumaţi sub formă de salată Contra colesterolului şi trigliceridelor mărite, cea mai bună variantă de a consuma morcovii cruzi este sub formă de salată. Morcovii au efecte exceptionale in colesterol si trigliceride marite În salata de morcov crud există un procent foarte mare de fibre alimentare, foarte importante pentru: îmbunătăţirea tranzitului intestinal; ţinerea sub control a greutăţii; prevenirea cancerului tubului digestiv; scăderea glicemiei şi a nivelului colesterolului. Modul de preparare a salatei Morcovii proaspeţi, bine spălaţi, se dau prin răzătoare.

Peste ei se toarnă ulei presat la rece, puţin suc de lămâie proaspăt stors şi sare grunjoasă/de mare după gust. La salata de morcov se poate adăuga şi rădăcină de pătrunjel, de ţelină, varză sau sfeclă rasă, precum şi mărar sau pătrunjel verde. Precauţii la folosirea morcovului în terapie Consumul excesiv de morcov (mai ales suc; cantităţi mai mari decât cele recomandate în acest articol) poate produce aşa-numita carotodermie, adică o colorare în portocaliu a pielii, datorită excesului de betacaroten în organism. Totodată, consumul exagerat de morcov poate produce tulburări gastro-intestinale (arsuri gastrice, diaree, balonări, colici abdominale), stări de inapetenţă. Curele foarte ȋndelungate cu morcov, fără pauzele aferente, fac organismul să convertească mult mai greu beta carotenul în vitamina A – acest fapt poate conduce la avitaminoze (chiar şi în condiţiile unei alimentaţii corecte).

Sursa: Top remedii naturiste