Lipsa Magneziului provoaca probleme grave de sanatate. 12 semne ca organismul tau are nevoie de mai mult magneziu – imediat

Magneziul este un mineral esential pentru organism, deoarece participa la un numar mare de reactii metabolice, cum ar fi absorbtia de calciu, potasiu si sodiu. Intr-adevar, magneziul asigura sanatatea dintilor si a oaselor, dar si a muschilor si a ficatului.

Mai multe studii au aratat ca joaca un rol de reglementare in nivelul colesterolului si, prin urmare, poate preveni diabetul de tip 2. Intr-adevar, un studiu clinic a aratat ca diabetici de tip 2 care au primit un supliment de magneziu timp de 4 pana la 16 saptamani au avut un control mai bun al zaharului din sange.

Acest nutrient ajuta, de asemenea, la prevenirea tulburarilor majore, cum ar fi osteoporoza, deoarece functioneaza impreuna cu vitamina D si calciu pentru a promova oase puternice si sanatoase.

Magneziu este un relaxant foarte eficient. Favorizeaza digestia buna si previne constipatia. Acesta joaca un rol esential in echilibrul nervos si muscular. Prin urmare, este eficient impotriva stresului, anxietatii, iritabilitatii sau chiar a depresiei. Intr-adevar, un studiu a aratat ca persoanele care consuma alimente procesate au un risc de 60% de a suferi de depresie, deoarece acest tip de alimente este bogat in zahar si sarac in magneziu.

In plus, magneziul este un mineral important in procesul de slabire; participa la transformarea grasimilor in energie si alimenteaza celulele cu oxigen.

Muschiul inimii functioneaza continuu in modul „ton – relaxare”. In prima faza, calciu este implicat activ, care este responsabil pentru ritmul cardiac. Pentru a doua faza, magneziul este important, deoarece stabilizeaza ritmul cardiac. Odata cu hipomagneziemia, apare o insuficienta a batailor inimii – aritmie.

Deoarece peretii vaselor de sange sunt, de asemenea, musculari, atunci cand magneziul este deficitar, devin mai putin elastici si tensionati. Toate acestea duc la o crestere persistenta a tensiunii arteriale (TA).

Prin urmare, nu trebuie sa ezitati sa aveti un consum bogat in magneziu, deoarece o deficienta a acestui mineral poate prezenta simptome grave printre care:

12 semne ca ati putea suferi de deficit de magneziu

1. Oboseala cronica

Magneziul este de obicei recomandat persoanelor cu oboseala cronica sau care, in general, se simt slabe. Un studiu brazilian a aratat ca mai mult magneziu ajuta persoanele in varsta care sufera de boli cronice

2. Crampe musculare

Daca suferiti de crampe musculare (de multe ori in zona gambei), acesta poate fi modul in care corpul dumneavoastra va alerteaza asupra deficitului de magneziu.

„Fara magneziu, muschii nostri ar fi intr-o stare constanta de contractie”, scrie Ancient Minerals.

Incercati sa luati magneziu inainte de culcare. Poate face minuni pentru somnul de noapte (si pentru muschii tai).

3. Migrene

Persoanele care sufera de migrene au adesea lipsa de magneziu , ceea ce creste tensiunea musculara.

Conform unui studiu , mai mult magneziu poate reduce riscul de greata, varsaturi si sensibilitate la sunet si lumina la persoanele care sufera de migrene.

4. Probleme de somn

Aveti probleme cu somnul si va treziti adesea in toiul noptii?

Acesta ar putea fi un semn al deficitului de magneziu. O modalitate de a va asigura ca obtineti un somn mai bun este cresterea aportului de magneziu. Un studiu din SUA indica faptul ca administrarea suplimentara de magneziu poate ajuta la prevenirea tulburarilor de somn.

5. Tensiunea arteriala crescuta

Astazi, hipertensiunea este cea mai mare problema de sanatate publica din lumea occidentala.

Dar magneziul actioneaza ca un blocant natural, o forma de tratament al tensiunii arteriale.