Patru exerciții care vă vor ajuta să aveți o gândire clară indiferent de vârstă

Deși unele dintre aceste exerciții pot părea la început inutile sau dificil de realizat, ele reprezintă o modalitate foarte eficientă de a avea grijă de mintea noastră și de a ne păstra claritatea gândirii. Acest lucru este foarte important pentru a ne simți bine și la o vârstă mai înaintată și pentru a nu depinde de cineva.

Cu ajutorul acestor patru exerciții nu vă veți pierde claritatea gândirii nici la vârste înaintate.

1. Text multicolor.

După cum puteți vedea, această imagine prezintă câteva cuvinte scrise cu culori diferite.

Începeți să rostiți cu voce tare culoarea cu care este scris fiecare cuvânt. Faceți acest lucru până când veți ajunge la final și apoi repetați-l în ordine inversă. În acest mod veți putea antrena ambele emisfere ale creierului, dintre care una este responsabilă de lectură, iar cealată pentru percepția culorii. Ar putea fi dificil la început, dar acest exercițiu este foarte util pentru prevenirea diferitor boli precum Alzheimer.

Acest exercițiu simplu vă va ajuta:

— să stabiliți noi conexiuni între cele două emisfere ale creierului;
— să vă concentrați atenția.

2. Tabelul Schulte.

Pentru a efectua acest exercițiu, cunoscut sub numele de tabelul Schulte, trebuie să vă concentrați asupra figurii din centru. Pe lângă faptul că vă uitați la numărul 19, aveți un alt scop: găsiți numărul 1 și toate celelalte numere în ordine ascendentă. Pentru a face acest lucru este mai bine să vă fixați privirea asupra fiecărui număr nou. Puteți complica sarcina desenând un alt tabel cu o ordine arbitrară a numerelor.

Printre avantajele acestui exercițiu se numără și faptul că spori viteza cu care creierul Dumneavoastră procesează informațiile și, de asemenea, vă va antrena privirea periferică.

3. Semne cu degetele – Este un exercițiu simplu care se face cu ajutorul degetelor. Îndoiți degetele mânii drepte în poziția „pace”, iar mai apoi degetele mânii stângi în poziția „ok”. Apoi, schimbând mâinile, executați aceleași semne de câteva ori.

După ce vă veți antrena cu ambele mâini separat, arată același semn cu două mâini concomitent.

Avantajele acestui exercițiu:

— creșterea capacității de concentrare.
— îmbunătățirea atenției și a capacității de a trece rapid de la o sarcină la alta.

Este mai complicat de le realizat pe ambele odată din cauza lipsei de sincronizare.

4. Scrierea sincronă.

Scrisul sincron ne antrenează foarte bine memoria.

Pentru a realiza acest exercițiu luați două foi de hârtie și câte un pix în fiecare mână. Trebuie să desenați  figuri geometrice cu ambele mâini concomitent. Puteți scrie, de asemenea, litere sau cuvinte de aceeași lungime, simultan. Mișcările Dumneavoastră ar trebui să fie neapărat sincronizate, în caz contrar nu veți avea efect de la acest exercițiu.

Acest exercițiu vă va antrena creierul să realizeze câteva sarcini simultan, deoarece se activează ambele emisfere.

Alte sfaturi:

Antrenați-vă mâna care nu este dominantă, atribuindu-i sarcini de rutină precum spălatul pe dinți sau pieptănatul. Adică, dacă în mod obișnuit, faceți acest lucru cu mâna dreaptă, de acum încolo puneți în mișcare mâna stângă, până ce vă veți obișnui.

Puteți face duș sau alte mișcări de rutină cu ochii închiși.

Schimbați-vă traseul pe care mergeți de obicei la serviciu, la magazin sau în altă parte pentru a vă întări astfel memoria.

Pe lângă toate acestea nu uitați de alimentația corectă, care nu este mai puțin importantă și are un rol primordial pentru îmbunătățirea memoriei. Ar fi bine să optați pentru produsele ce au un conținut ridicat de fosfor, precum:

— cacao;
— gălbenuș;
— pește roșu;
— migdale;
— produse lactate.

Nu uitați să includeți în meniu produsele bogate în kaliu:

— avocado;
— banane;
— germeni de cereale;
— portocale.

De asemenea trebuie că consumați produse care conțin magneziu:

— semințe de floarea soarelui;
— arahide;
— soia;
— cereale integrale.

Este, de asemenea, foarte important să-i oferim creierului nostru cantitatea necesară de glucoză, deoarece este combustibilul acestuia.

Sursa: Fasingur.info