Pentru o sănătate ‘’de fier’’, introduceţi în dieta zilnică aceste 7 MINERALE – cheie

Chiar dacă ne hrănim bine şi cu alimente preponderent sănătoase, există posibilitatea ca organismul să fie privat de nutrienţi importanţi. În plus, vârsta sau anumite probleme de sănătate pot afecta capacitatea optimă de absorbţie a nutrienţilor din alimente în organism. Deşi toate alimentele conţin minerale necesare pentru menţinerea diferitelor funcţii în corp, unele dintre acestea sunt mai importante (îndeplinesc anumite funcţii cheie). Iată 7 minerale – cheie pentru sănătate, care ar trebui în dieta zilnică:

Calciul Calciul este o componentă importantă a oaselor şi a dinţilor, iar deficienţa sa poate cauza dureri articulare, dinţi slabi, crampe musculare, hipertensiune, unghii fragile, piele sensibilă, rahitism, osteoporoză, malformaţii osoase. Surse naturale de calciu sunt: fasolea albă, năutul, lintea, mazărea; broccoli, varza creață, sparanghelul, spanacul, morcovii, coriandrul, năsturelul, ţelina, prazul, varza de Bruxelles, dovleacul, ovăzul, secara, amarantul, quinoa, tapioca, porumbul;

seminţele de susan, seminţele de chia, seminţele de cânepă, migdalele, seminţele de in, alunele de pădure, fisticul, seminţele de floarea soarelui crude, nucile, castanele, nucile de macadamia, nucile pecan (fructe uscate); caise, stafide, smochine, curmale (fructe deshidratate); cireşe, portocale, caise, căpşuni, piersici, fructe de pădure, kiwi (fructe proaspete).

Magneziul Mineral participă la mai mult de 300 funcţii ale organismului, susţine buna funcţionare a sistemului imunitar, ajută la formarea oaselor şi este responsabil de funcţionarea adecvată a muşchilor şi a nervilor, având un rol esenţial pentru sănătatea ficatului. În plus, un studiu publicat în ‘’American Journal of Clinical Nutrition’’ (‘’Revista americană de nutriţie clinică’’) a demonstrat că magneziul poate preveni apariţia cancerului. Surse naturale de magneziu sunt: seminţele de dovleac crude; cacaua crudă; nucile de Brazilia, nucile caju, seminţele de susan, seminţele de pin, arahidele, nucile; legumele; avocado; bananele; curmalele, caisele, smochinele şi stafidele.

Fierul Este un nutrient esenţial pentru ca sângele să poată transporta oxigenul. Deficienţa sa poate cauza deteriorări la nivelul creierului şi a ţesuturilor, ceea ce înseamnă că afectează întregul organism. Principala cauză a anemiei este deficienţa de fier. Surse naturale de fier sunt: orezul integral; pâinea integrală din grâu; germenii de grâu; fulgii de ovăz; seminţele de floarea soarelui, crude; fasolea verde, mazărea, năutul; brânza tofu; fisticul, migdalele; sfecla roşie; legumele cu frunze verzi (broccoli, salată verde, castraveţii, guliile, pătrunjelul, spanacul, rucola, leurda, germenii de lucernă, varza de Bruxelles, urzicile, ceapa şi usturoiul verde, prazul, andivele şi frunzele de păpădie).

Seleniul Este antioxidant şi anticancerigen, protejând organismul de acţiunea nocivă a radicalilor liberi. Contribuie la realizarea respiraţiei celulare şi la absorbţia vitaminei E în organism, menţine elasticitatea ţesuturilor, previne bolile cronice şi este important pentru buna funcţionare a tiroidei şi a sistemului imunitar. In organism, anumite minerale au functii – cheie pentru sanatate Surse naturale de seleniu: nucile, în general; nuci de Brazilia; fructele de mare; ouăle; germenii de cereale; usturoiul; ceapa; lintea; roşiile; ciupercile; tărâţele de grâu; seminţele crude de floarea soarelui; arahidele; seminţele de chia. Zincul Un mineral esenţial, care participă la la diversele procese vitale ale corpului, ca de exemplu, capacitatea de a metaboliza optim alimentele şi nutrienţii. Este important pentru procesul de creştere şi dezvoltare a organismului, are acţiune antiinfecțioasă şi antitumorală, în dezvoltarea creierului.

Protejează arterele, combate cancerul, ajută la dezvoltarea muşchilor, îmbunătăţeşte funcţia insulinei şi previne apariţia bolii Alzheimer. Surse naturale de zinc: seminţele de susan şi de dovleac, crude; nucile de macadamia; avocado; nuca de cocos; zmeură, caise, mure, curmale, fructele de pădure, rodii; sparanghel; usturoi; varză de Bruxelles; mazăre; spirulină; maca; polenul de albine; scoici; pâine integrală; ouă. Iodul Trebuie să provină direct din alimentaţie, deoarece corpul nu îl sintetizează. Este esenţial pentru buna funcţionare a glandei tiroidiene, ajută la buna funcţionare a metabolismului, la dezvoltarea şi creşterea normală în cazul copiilor, şi la funcţionarea echilibrată a sistemului nervos. Surse naturale bogate în iod: algele marine, peştele şi fructele de mare; căpşunile, coacăzele, murele; iaurtul; fasolea alba; mango; sarea de Himalaya; cartofii.

Potasiul Ajută la reducerea hipertensiunii, participă la buna funcţionare a inimii, a aparatului digestiv şi a multor funcţii musculare. De asemenea, menţine echilibrul lichidelor din celule, fiind esenţial şi pentru susţinerea proceselor enzimatice, pentru sănătatea inimii şi a sistemului nervos. Surse alimentare de potasiu sunt: fructele uscate; varza, cartofii, roşiile, ciupercile; verdeţurile, în general; perele, portocalele, strugurii cireşele, merele şi fructele exotice precum bananele, papaya, mango.

Sursa: https://topremediinaturiste.ro/pentru-o-sanatate-de-fier-introduceti-dieta-zilnica-aceste-7-minerale-cheie/