Priviti ce se ascunde in epava de la Costinesti. Un tanar si-a facut curaj a intrat si a filmat

Nava Evangelia de 7.355 tdw, motor de 2.650 CP, pavilion Grecia, a fost construită la șantierele navale Harland and Wolff din Belfast, Irlanda de Nord și lansată la apă pe 28 mai 1942. Primul proprietar a fost Blue Star Line. În perioada celui de-al doilea război mondial a fost cargou american transformat apoi în navă comercială.

De-a lungul timpului nava a purtat mai multe nume: Empire Strength până în 1946, Saxon Star până în 1961, Redbrook până în 1965 și Evangelia. Ultimul proprietar a fost „Compania Naviera Hanton Embinas Andros”. La data eșuării, inspecția efectuată imediat de salvatorii români a evidențiat faptul că, în magazia 4 a navei grecești se găsea un motor naval de mici dimensiuni, ambalat, ce avea ca adresă de destinație portul Constanța, (s-a dovedit ulterior că nimeni nu aștepta o asemenea marfă la Constanța).

Cambuza navei era plină cu alimente, ca pentru un voiaj de lungă durată.
Un tanar din Constanta pasionat de scufundari si fotografie a intrat cu o barca si a filmat interiorul celebrei epavei din Costinesti care a ajuns intr-un stadiu puternic de degradare.

Franta in doua si golita pe interior de hotii de fier,”Evanghelia” este un pericol pentru cei care se apropie de ea.
Ignorand pericolul, un tanar din Constanta a intrat cu o barca in epava si a filmat interior. Inregistrarile si fotografiile publicate pe Facebook sunt pe cat de frumoase pe atat de sinistre.

Epava „Evanghelia” de la Costinesti, simbolul Statiunii Tineretului, ar putea disparea in cativa ani, distrusa de vreme si de hoti. Specialistii sustin ca, daca nimeni nu va incerca sa conserve epava, in cativa ani va fi doar un morman de fier ruginit, periculos pentru turisti.

Nava era eșuată pe un petec de nisip, singurul de altfel din întreaga zonă; în rest, malul și fundul Mării sunt predominant pietroase, fapt reliefat de toate hărțile de navigație. Primul la fața locului a ajuns nava salvator Albatros, urmat la câteva ore de Voinicul.

%d blogeri au apreciat: