Taie portocala pe jumătate si varsă ulei de măsline in coaja ei si vei vedea rezultatul

Este perfect pentru sărbători şi cu siguranţă vei impresiona toţi invitaţii tăi. Iarna este sezonul portocalelor şi dacă nu ştiai poţi folosi coaja lor la creare de lumânări parfumate fantastice care nu se găsesc în magazine.

De ce să arunci asemenea parfum natural când tot ce trebuie să faci este să tai portocala pe jumătate, să verşi puţin ulei de măsline chiar pe fundul acesteia şi să aprinzi uşor pieliţa care formează un fel de fitil. Rezultatul este unul extraordinar, iar parfumul degajat de aceasta îţi va face toată casă proaspătă şi plină de voioşie

Potrivit American Heart Association, consumul zilnic de citrice, cum sunt portocalele, grepgrutul, mandarinele, clementinele etc., poate reduce cu 19% riscul de accident vascular ischemic în cazul femeilor. Este bine cunoscut faptul că reducerea cantităţii de sare ajută la reglarea tensiunii arteriale, însă ceea ce mulţi oameni nu ştiu este că aportul crescut de potasiu poate avea acelaşi efect benefic. Totodată, nivelul de potasiu în limite normale este asociat cu un risc mai mic cu 20% de a muri din diverse cauze. Statisticile arată că mai puţin de 2% din populaţia adultă respectă recomandarea de a consuma cel puţin 4700 mg de potasiu zilnic.

Posibile efecte anticancerigene – Un studiu publicat în revista ştiinţifică American Journal of Epidemiology concluzionează că un consum regulat de banane, portocale şi suc de portocale în primii doi ani de viaţă poate scădea riscul de apariţie a leucemiei. Fiind o sursă bogată în vitamina C, un putetrnic antioxidant, portocalele ajută, de asemenea, la combaterea radicalilor liberi responsabili de instalarea cancerului. Conţinutul crescut de fibre din portocale este benefic şi în prevenirea cancerului colorectal.

Menţine inima sănătoasă – Fibrele, potasiul, vitamina C şi colina din compoziţia portocalelor sunt substanţe care contribuie la menţinerea stării generale de sănătate, dar în special a sănătăţii inimii. Potrivit unei cercetări de mare amploare, subiecţii care au consumat peste 4000 mg de potasiu zilnic au prezentat un risc cu 50% mai redus de a face boli de inimă. Totodată, aportul considerabil de potasiu previne pierderea masei musculare, atacul cerebral, menţine sănătatea oaselor şi reduce riscul de formare a pietrelor la rinichi.

Previne sau ţine sub control diabetul – Studiile arată că persoanele diagnosticate cu diabet de tip 1 care au un regim alimentar bogat în fibre au glicemia în parametri normali, iar cele cu diabet de tip 2 pot sesiza o îmbunătăţire a nivelului de zahăr din sânge, a lipidelor şi a insulinei. Cu toate acestea, portocalele au un conţinut destul de mare de fructoză, motiv pentru care trebuie consumate cu moderaţie.

Sursa: Vreau doua portii